Wat is je leeftijd?
Wij zijn wettelijk verplicht om te vragen naar je leeftijd. Selecteer daarom hieronder eerst je leeftijd.
Jonger dan 18
Tussen de 18 en 24
Ouder dan 24
Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
Transfernieuws en geruchten
Reactie plaatsen
Registreren
Forum voorwaarden
Mail de Webmaster
Transfertalk
Het transfer window is weer open van 2 januari – 31 januari
Discussies gaan verder in het 'serieuze voetbal' forum
Vorige
1
2
3
4
5
6
7
Volgende
Geschreven door Nelis op 15-06-2026 10:58
Jullie bewijzen alleen maar z'n gelijk, hij zou wel degelijk een directe versterking voor ons zijn. Het neefje overtuigd de beste man vrij eenvoudig van ons ambitieuze plan en zorgt er zodoende voor dat een tonnetje of 6 genoeg moet zijn.
Lijkt mij een no brainer
Geschreven door forza fcu op 15-06-2026 07:39
@BBV en anders is die rechtsbuiten van Oranje wel wat
Geschreven door Thijsvdl op 14-06-2026 23:58
Geschreven door boven buurvrouw op 14-06-2026 23:31 melden
Hahahaha, één van de sterspelers bij Real Sociedad. Geschatte marktwaarde van 20 miljoen.
Geschreven door Gewoneman op 14-06-2026 23:57
Geschreven door boven buurvrouw op 14-06-2026 23:31
Betaal jij hem? Marktwaarde van 20 miljoen en basisspeler bij Real Sociedad
Geschreven door boven buurvrouw op 14-06-2026 23:31
Is die KUBO (japan) iets voor de FCU?
Hij schiet van elke positie en afstand op doel, constant dreigend en vooruit spelent.
Geschreven door Aethelberht op 14-06-2026 22:08
Denk dat dit een vervanger is voor een speler die overgaat naar het eerste!
Geschreven door UtregJason op 14-06-2026 21:34
Abdullah Aslani heeft een contract bij Utrecht getekend tot zomer 2029. Het contract van de aanvoerder van de U19 van Lyngby Boldklub loopt in juni af bij de Superliga-club en hij zal, na ondertekening, in eerste instantie voor het jeugdteam in de tweede hoogste Nederlandse competitie spelen.
https://twitter.com/F_Abolhosseini/status/2066241537063703019
Geschreven door Stif op 14-06-2026 20:32
@ Seb
Volgens mij zijn zowel Manhoef als Van Bergen bij Ajax in beeld. En vermoedelijk bij nog wel een paar clubs, lijken me onhaalbaar voor FC Utrecht, zeker financieel.
Geschreven door Seb op 14-06-2026 20:06
Ik zou een hengeltje naar Million Manhoef uitgooien. Die past met zijn explosiviteit, omschakeling en directheid in zijn acties, goed in het spel dat Correia wil spelen. Weet niet of hij haalbaar is qua huur en idealiter zou je dan ook een optie tot koop uit moeten kunnen onderhandelen. Een andere speler is Thom van Bergen. Die opperde ik een jaar geleden al. Ik ben nu alleen bang dat hij financieel niet meer haalbaar is.
Geschreven door Uledo op 14-06-2026 19:31
Klopt
Geschreven door Ronnie KB op 14-06-2026 18:48
@ Uledo
Je zit Nederland 1 te kijken, dat ken niet anders
Geschreven door Timoz op 14-06-2026 18:45
Ja ik bedoel eigenlijk geef ze gewoon eens de kans wat nauwelijks is gebeurd de laatste jaren
Geschreven door Uledo op 14-06-2026 18:43
Is Sontje Hansen niet iets voor ons?
Geschreven door Aethelberht op 14-06-2026 17:26
Laat ik nou net mijn glazen bol hebben laten vallen!
Laatst bewerkt op: 2026-06-14 17:33:52
Geschreven door Timoz op 14-06-2026 16:26
En waarom is het team aan de start van het komende seizoen dan niet stabiel?
Geschreven door Aethelberht op 14-06-2026 15:53
Als je met elf man met gelijkwaardige inbreng gaat spelen in plaats van negen, dan scheelt dat twee man en is het ineens een stabiel systeem geworden! Dat betekent dat de negen man samen met die twee een stabiel team zijn!
Tenminste in mijn visie!
Geschreven door MaguireEnMarkietBack2FCU op 14-06-2026 15:26
Mooi verhaal man. Als een team weken niet wint is het geen stabiel team. Tenminste niet op het moment dat je dan instapt
Geschreven door Aethelberht op 14-06-2026 15:21
Als een team al weken niet gewonnen heeft, wil dat niet zeggen dat het niet stabiel is. Door het aantrekken van Alarcón en Stepanov ging het ineens lopen, waaruit ik de conclusie trek, dat het elftal wel degelijk stabiel was, alleen er ontbraken wat essentiële elementen!
Laatst bewerkt op: 2026-06-14 15:23:11
Geschreven door Timoz op 14-06-2026 14:57
Stepanov kwam toen het elftal en met name voorin van geen meter liep.
Ik denk dat we een redelijk volwassen elftal hebben dus kan je een linksback in mijn ogen laten doorstromen. Kloosterboer heeft wel alleen centraal gespeeld afgelopen seizoen dus zou hem daar niet neerzetten.
Denk wel dat de afstemming tussen Otten en Correia goed zal zijn. Ben benieuwd!
Geschreven door MaguireEnMarkietBack2FCU op 14-06-2026 14:55
Stepanov kwam in een stabiel team terecht? Hij kwam in een team dat al weken niet gewonnen had. Mede dankzij hem werd de ommekeer ingezet vanaf NEC uit
Geschreven door Ronnie KB op 14-06-2026 14:46
Geschreven door Kevin op 14-06-2026 14:20
Was pas mijn eerste wedstrijd dit WK, die ik zag.
Maar die nr6 viel mij inderdaad ook positief op.
Bleef maar gaan en had meestal de juiste oplossing.
Meer dan prima speler.
Geschreven door Aethelberht op 14-06-2026 14:40
Platenbaas op 14-06-2026 13:50
Dat klinkt mooi, maar je noemt nu vooral de uitzonderingen die de regel bevestigen. Voor elke Bouaddi, Nijstad of Stepanov zijn er tientallen talenten die het nét niet redden. Talent alleen is geen garantie voor succes.
Natuurlijk worden spelers beter van wedstrijden spelen. Daar is niemand het mee oneens. De vraag is alleen: wanneer geef je ze die wedstrijden? In een goed draaiend elftal, met ervaren spelers om hen heen, of als reddingsboei in een ploeg die onder druk staat?
Juist de grootste talenten profiteren van een omgeving waarin ze rustig kunnen groeien. Stepanov is daar een goed voorbeeld van. Die kwam in een stabiel team terecht, kreeg minuten, maakte fouten, leerde daarvan en werd zichtbaar beter. Dat is iets anders dan een half elftal vol jeugdspelers opstellen en hopen dat het goed komt.
El Arguioui laat juist zien dat het niet altijd vanzelf gaat. Talentontwikkeling verloopt zelden in een rechte lijn. Daarom geloof ik meer in het inpassen van jeugdspelers op het juiste moment dan in het romantische idee van ‘voor de leeuwen gooien’. Als je structureel wilt meedoen om de bovenste plaatsen, heb je een sterke basis van bewezen kwaliteit nodig, met talenten die daarin kunnen doorgroeien.
Leuk voetbal begint niet met jeugdspelers opstellen omdat ze jong zijn. Het begint met een goed elftal bouwen waarin talent de kans krijgt om succesvol te zijn.
Laatst bewerkt op: 2026-06-14 14:41:05
Geschreven door Kevin op 14-06-2026 14:20
Was die nummer 6 van Marokko die Bouaddi? Inderdaad een prima speler, die erg rustig bleef tijdens het drukzetten van Brazillië.
Geschreven door Platenbaas op 14-06-2026 13:50
Geschreven door Aethelberht op 14-06-2026 10:18
Ik ben juist groot voorstander van voor de leeuwen gooien. Kijk naar Ruud Nijstad bij FC Twente afgelopen seizoen, of Ayyoub Bouaddi bij Lille en dit weekend in de basis van Marokko. Achttienjarige spelers die moeiteloos overeind blijven.
Net als El Arguioui in de play-offs finale met Ajax moeiteloos overeind bleef. Of onze geweldenaar Stepanov in de spits, die je ook gewoon iedere wedstrijd beter zag worden. Spelers worden vooral - en sneller - beter van wedstrijden spelen, niet van trainen.
Geschreven door Bubba op 14-06-2026 11:24
Toch blijven al die geruchten ieder jaar weer, onwijs leuk.
Allemaal spelers die genoemd worden en waar zogenaamd interesse voor is. Dan worden ineens spelers gepresenteerd die niemand aan zag komen.
Goed is niet goed genoeg
Geschreven door Aethelberht op 14-06-2026 10:18
Ik ben een groot voorstander van het inpassen van jeugdspelers, maar wel op het juiste moment. De ideale situatie is dat talenten minuten maken in een goed draaiend elftal, waar ervaren spelers hen kunnen begeleiden en fouten kunnen opvangen. Dat geeft vertrouwen en vergroot de kans op succes.
Wat je juist niet moet doen, is jonge spelers voor de leeuwen gooien wanneer het elftal niet draait of de druk maximaal is. Dan verwacht iedereen dat een jongen van 18 of 19 jaar ineens de problemen oplost die ervaren krachten niet konden oplossen. Dat is niet eerlijk en vaak ook niet goed voor hun ontwikkeling.
Talent ontwikkelen is geen kwestie van hopen op een wonder, maar van zorgvuldig opbouwen. Breng jeugdspelers in als de omstandigheden gunstig zijn, laat ze wennen aan het niveau en geef ze de kans om te groeien. Zo bouw je aan de toekomst én vergroot je de kans dat ze daadwerkelijk doorbreken.
Als we dat goed aanpakken, kunnen we de komende jaren echt hoge ogen gooien met onze eigen jeugd. Niet door ze te verbranden, maar door ze op het juiste moment te laten schitteren!
Geschreven door Timoz op 14-06-2026 10:04
Ik ben voor eigen jeugd hoor zeker op backposities.
We zijn wel verwend met souf geweest. Boy Kemper snap ik wel dat hij naar Londen gaat. Mis je ook niet zo heel veel aan
Geschreven door hoodlum op 14-06-2026 01:03
@utrechtnoord
en dan komt, naast Plantinga, Driss Laaouina er ook nog aan. Die is 17 en heeft zijn debuut in jong al gemaakt. Dat is een hele goede
Laatst bewerkt op: 2026-06-14 01:08:23
Geschreven door Stif op 13-06-2026 22:08
Ik weet dat we geen cent te makken hebben, maar als ik de namen hoor die nu rond gaan dan vrees ik dat we een behoorlijke stap terug gaan doen komend seizoen.
Nu is dat logisch als je met name naar transfervrije spelers zoekt, maar als zelfs die geen interesse tonen dan wordt het wel heel lastig.
Wat ook opvalt is dat ik nog weinig lees over interesse in onze spelers, dat was vorig jaar anders.
Nou ja, eerst het WK maar, dan weer FC Utrecht…
Geschreven door Bunnikforever op 13-06-2026 20:23
Blij toe, die wereldspeler van degradatieNac komt niet.
Vorige
1
2
3
4
5
6
7
Volgende