Correia: 'Eerste oefennederlaag is volledig voor mijn rekening
27-06-2026
FC Utrecht-trainer Anthony Correia wil spelers graag uit hun comfortzone krijgen: 'Eerste oefennederlaag is volledig voor mijn rekening'Utrecht - FC Utrecht heeft de eerste oefenwedstrijd verloren van De Graafschap. Op het sportpark van Elinkwijk in Utrecht werd het 1-2. Alle doelpunten vielen in de eerste helft.
Nieuwe trainer Anthony Correia toonde meteen aan een dikke huid te hebben. Als een supporter roept dat het een beetje beter moet de volgende keer reageert Correia lachend: "Ik ben het niet met hem eens. Het moet niet 'een beetje' beter. Het moet véél beter."
Het was Correia zijn eerste echte kennismaking met FC Utrecht en het publiek in wedstrijdverband. Eentje die hij liever met een zege had afgesloten. "Het is nooit leuk om te verliezen", vertelde de trainer aan RTV Utrecht. Het is ook iets wat erbij hoort bij het implementeren van een nieuw systeem, 3-5-2 met wingbacks.
"Ik heb vanaf dag 1 tegen de spelers gezegd: we gaan een avontuur samen aan. We gaan dingen proberen en er zullen dingen fout gaan. En als het fout gaat is het voor mijn rekening, dus maak je niet druk. Laat het beste van jezelf zien."
Lees HIER verder
| Bron: RTV Utrecht |
Geef je reactie
Reacties
| Nog geen reacties bij dit nieuwsbericht |
Geef je reactie














